Jeg bruger ofte en del tid på at gå rundt om lærredet, inden jeg maler. Vælger nogen gange at bruge tidligere værker, som jeg enten maler over eller maler videre på. Det endelige format beslutter jeg mig for inden jeg går igang eller først når maleriet er færdigt.
Starter ofte en bund op med mange elementer og anslag. Hurtige, meget lette og/eller grove kraftige penselstrøg kommer fra forskellige str pensler, kuglepen, blyant og jeg maler med akryl på lærred.
Jeg både tegner og maler almindeligt med penslen. Ofte arbejder jeg med mange lag - både tykke og tynde. Maler vådt i vådt og bruger gerne modstanden i lærredet til at føre min pensel. Indimellem lacerer jeg.
Arbejder altid på hele fladen på en gang. Jeg bruger projektor og Photoshop til skitser. Indimellem skitserer jeg op, imens projektoren er tændt - det skal være uperfekt - jeg har bare brug for noget at male op imod senere. Skitsen er altid kun en retningslinie for mig
Inspirationen finder jeg når jeg bevæger mig rundt i livet, fra egne fotos, bøger, magasiner, tegneserier, nyheder eller fra nettet.
Samspillet mellem mennesket og natur og al den visdom, der er i naturen er ofte mit omdrejningspunkt. I det hele taget interesserer jeg mig mest for former, som ikke er menneske skabte.
Jeg er optaget af farver, former, overflader, strukturer og sanselighed i mine værker. Jeg maler som i drømme og har samtidig en kropslig relation med værket. Ekspressionist. Koloristisk.
Det er vigtigt for mig at være åben og nysgerrig, når jeg maler. At gå på opdagelse i farverne, som tiltaler mig og jeg tilføjer gerne en farve, jeg ikke bryder mig om eller intense farver for at give motivet kant og dybde.
Jeg er en historie fortæller, og mine historier er som opløste fortællinger. Frakmenterede. Drømmeagtige. Fantasifulde. Historier som indeholder flere lag. De uperfekte og perfekte historier med et strejf af natur.